Gratis pakkeshop v. 299,- minus cykler
30 dages fuld returret
Cyklen leveres samlet og klar
E-mærket certificeret
Fremragende anmeldelser

Cadex

Cadex
Viser 6 resultater
CADEX BOOST
1.899 kr.
IKKE PÅ LAGER
CADEX RACE TLR
599 kr.
1-3 hverdage
Freehub Body Cadex XDR
799 kr.
1-3 hverdage
Freehub Body Cadex Shimano
799 kr.
5-7 hverdage.
CADEX Classics TLR
599 kr.
5-7 hverdage.
CADEX Classics TLR
599 kr.
1-3 hverdage
Viser 6 resultater

Giant Cadex

Giant Cadex er et nyt projekt fra cykelproducenten, hvor man med Cadex ønsker en varelinje, som leder efter de sidste procenter, i forhold til den optimale funktion af cykelkomponenter. Cadex dækker som udgangspunkt hjul, styr, dæk og sadler. Alle produkterne bliver en del af sloganet #overachieve og vil blive testet på det højeste niveau af Team Sunweb der er sponsoreret af Giant.

Hjul

På Hjulfronten har Cadex en overordnet dagsorden: de vil skabe de hurtigste og mest holdbare hjul på markedet. Man finder i udgangspunktet 4 forskellige hjulsæt ved Cadex. Alle fire modeller har en fælg dybde på 42 mm, men adskiller sig ved andre egenskaber. Således er der en tubeless og en tubular udgave og henholdsvis en model med fælg- og skivebremse. Man finder altså ikke en traditionel clincher model ved Cadex, hvilket skyldes at de ser et stort potentiale i tubeless modellen og sigter mod at gøre dette til den mest anvendte dækform. Tager man udgangspunkt i Cadex 42 Tubeless, har man således fat i et absolut tophjul. Dette hjul vejer ind på 1335 gr. og har med 42 mm fælgdybde en opbygning der gør, at hjulet både er aerodynamisk på den flade vej, men samtidig stift og let nok til at kunne køre med i de høje bjerge. Aerodynamikken er blevet yderligere optimeret ved aerodynamiske eger, som ifølge egne målinger sparer 2 W per hjul sammenlignet med eger af anden opbygning. Ydermere er hjulets opbygning blevet testet ved hjælp af Formel 1 branchen der om nogen, ved hvordan aerodynamik skal testes og optimeres for at øge farten.

De to modeller til traditionelle fælgbremser har ydermere optimeret bremsefladen, en bremseflade Cadex har døbt Vectran. Denne overflade sikrer optimale bremseegenskaber uafhængigt af vejrforholdene.

Ved siden af de fire modeller til landevejen har Cadex også lavet hjul til kampen mod uret. Igen finder man hjul i henholdsvis tubular og tubeless. Cadex 4-spoke Aero er et TT forhjul, der er optimeret efter alle aerodynamikkens regler og sikrer en høj responssivitet i acceleration og tråd gennem en stor stivhed. Forhjulet suppleres af baghjulet Cadex Aero Disc. Samlet set vejer et sådan sæt ind på 1760 g, hvilket er flot for et enkelstartssæt.

Cadex sadler

Deres sadler har som mål at lave en anatomisk, komfortabel sadel, som samtidig minimerer krafttab og vægt. Dette gør de ved de to sadler Forward og Forward Boost. Ved Forward modellen finder man et skelet af carbon, som sikrer en imponerede lav vægt på blot 135 gr. Opbygningen af skelettet kalder cadex for Long-Rail, hvilket absorberer små rystelser og stød under kørsel. Dermed oplever man altså en god komfort ved sadlen. Sadlen er derudover bygget på en måde der sikrer støtte til bækkenet under kørsel, så man opnår en god og behagelig sideposition, hvilket kan være med til at optimere kraftoverførslen, samt minimerer risikoen for slidskader.

Under sadlen, som en del af skelettet, finder man et lille beslag. Dette beslag er et universelt beslag, hvor man kan montere forskellige accessories, til cykelturen. F.eks. kan man monterer en Ass Saver, således man kan undgå vandsprøjt op på buksebag og ryg. Man kan også montere baglygte, sadeltaske eller CO2 patroner.

Forskellen på Forward og Forward Boost er formen af sadlen. Forward Boost er en smule bredere og vejer derfor en smule mere. Selve opbygningen og funktionen er den samme.

Racerstyr

Cadex har, som nævnt, også styr på samvittigheden. Cadex Aerosystem Bar er en af de mest integrerede løsninger man finder på markedet. Styret er bygget op med en integreret frempind, der skal medvirke til at optimere aerodynamikken og stivheden omkring styret. Som en ekstra feature er styret gjort klar til, at man kan montere cykelcomputeren i et out-front mount. Denne mulighed har været med i vindtunnel og er blevet testet, for det optimale set-up med en cykelcomputer monteret på styret. Denne detalje er meget sigende for Cadex’s blik for de små detaljer, som kan have en afgørende betydning.

Dæk

Cadex har et formuleret mål om, at tubeless dæk skal overtage tronen fra tubulars, hvorfor de fokuserer deres dæk produktion på netop tubeless dæk. Man finder tre varianter ved Cadex der adskiller sig fra hinanden ved bredde og slidstyrke. Topmodellen er således Race Lite Tubeless. Denne kommer i en bredde på 25c og vejer blot 210 gr for dækket. Dækket er bygget op over en Dual Compound teknologi, som dækker over, at man på dækket har to forskellige overflader. Den midterste del af dækket er en overflade der er målrettet til, at minimere rullemodstanden ud af lige vej. Omvendt vil man på hver side af dette stykke finde et andet materiale, som øger grebet i vejen. Dette vil komme til sit udtryk i sving, hvor man typisk læner cyklen ind i svinget og derfor vil køre mere på siden af dækket. Denne opbygning betyder altså at man sikrer en lav friktion og modstand, samtidig med at man ikke går på kompromis med styreegenskaber – og dette uanset hvilket føre man kører i.

Modellen Race tubeless findes både i en bredde på 25 og 28, og er en smule tungere, hvilket skyldes et lidt kraftigere dæk, der dermed er mere slidstærkt – dog er der stadig tale om et hurtigt dæk med mange af de samme egenskaber som man finder ved Race Lite modellen.

Med Giant Cadex har man altså mulighed for at opgradere sin cykel med absolut top komponenter. Derudover er der mulighed for at skræddersy sin cykel med Giant og Cadex komponenter, så man står tilbage med en gennemført fartmaskine og her hos BC-Bikeshop står vi klar til at hjælpe dig!