Colnago C64

34.999,00 DKK

Leveringstid: Forespørg for levering
(Varen er på fjernlager og kan leveres indenfor få hverdage)

COLNAGO C64

Colnago C64 er indbegrebet af håndlavet - "skræddersyet", som det kan siges - i Italien, med revolutionerende rør (større, lettere, mere holdbare) er C64 frugten i mere end to års forskning. Alligevel blev den designet på baggrund af en lang historie om cyklinginnovation og succes - en som begyndte i 1954.

C64s rør og lugs er lavet af det mest eksklusive kulfiber, hvilket gør rammen fuldkommen unik - en der ikke kan sammenlignes med noget andet. I C64s design ligger Ernesto Colnago's viden og erfaring, opnået fra en livslang forfølgelse af cykel-perfektion.

Det ultimative mål for Colnago er altid at forbedre deres cykler: at gøre dem mere effektive, at mindske træthed hos rytteren og alt sammen uden at offer i styrke eller pålidelighed. Og så skal designet være slående smukt. 

Fra et markedsmæssigt synspunkt skal rammens egenskaber og tekniske fordele skille sig ud og ikke være helt skjult inde i rammen. Stjerneformede rør er et dokumenteret effektivt designelement, som er blevet et signaturdesignelement til Colnagos rammer. Det er ud fra det gennemprøvede design fra C60, men med det mål at øge rammenes effektivitet at Colnago C64 blev født.

Ved at se på en C64 i forskellige tværsnit ses det at rørerne har øget volumen, tyndere vægge og drastiske rørprofiler. Alle detajler har fået særlig opmærksomhed. De bageste dropouts er blevet fuldstændigt redesignet for reduceret vægt og øge lateral stivhed. Selv vandflaskeholderne blev redesignet for at reducere vægten, samtidig med at man maksimerede styrken.


FORGAFFEL

C64s forgaffel har fået et fuldt redesignet med en ekstern ribbeform, som giver rytterne mere komfort (stivhed foran), men også for at øge kørekvaliteten (sidestivhed). For at øge stivhed og styrke har vi skabt en intern ribbe i styrerøret, som også holder møtrikken til topdækslet og eliminerer behovet for en expander-stik. 

C64-diskgaffelen har en C/D rørform med Thru-aksel, mens den stadig er 12mm som C60 Disc - nu har den dog fremstillet med gevind for yderligere at reducere cyklens vægt.

Gaffelvægten er 355gr.

Med den samme form som skivegafflen er fælgudgaven udformet til direkte monterede bremser - som giver masser af plads til dæk. Gaffellængden blev øget med 5 mm for at kunne leve op til større dæk, men har stadig en hul øvre struktur for at mindske vægten, men bevarer den samme stivhed og ydeevne som C60 forgafflen. Dropouts er nu fuld carbon - hvilket erstatter alu-dropouts som bruges på C60.


KRONRØR

Mens C64's hovedtube stadig bevarer den samme overordnede form som C60, har den en ny teknologi, der tillod os at reducere tykkelsen og mindske vægten. Formen blev også revideret for at øge sidestivheden. Som hele rammen blev hovedrøret ændret fra en ydre 3k carbon finish til en lettere Unidirectional-finish.


SKRÅRØR

Med udgangspunkt i designet af den stærkt formede C60 downtube, reviderede Colnago den nedre del, som nu er lidt smalere, så den passer bedre med den bageste trekant - for en perfekt balance. For at øge torsionsstivheden og maksimere integrationen af komponenter, har Colnago revideret montageområdet til deres flaskeholdere. Selvom at C64 ikke var designet til at være en rent aerodynamisk ramme, giver de forsænkede flaskebure en klar aero fordel over en traditionel monteringsposition. 


SADELKLAMPE

For et perfekt strømlinet sadelrør har C64 nu en skjult integreret klemme. I stedet for en topbelastet, todelt sædepostklemme, har C64 en formstøbt aluminiumsleje med en enkelt aftagelig del strammet fra bunden. Det overordnede udseende er slankt, og vægttabet er omkring 15gr sammenlignet med den anden stil. Bund-pull-konceptet giver også yderligere låsestyrke, når ryttervægten øges.


KRANKBOKS

Designet omkring vores gennemprøvede ThreadFit82.5, som i bund og grund er en PressFit med flytbare basismuffer, er krankboksen nu mere kompleks end nogensinde. Kabelstyringen, som typisk var en plastikdel, er nu støbt i beslaget - for at gemme gram såvel som at tilbyde den største mulige radius for den bedste forskydning. En anden slående forskel er de asymmetriske kædestager, hvor den venstre er meget bredere.


CERAMIC SPEED

Fra starten af ThreadFit 82.5-projektet var ideen genial: Hold pålideligheden af en gevindskårne krankboks, men drage fordel af en bredere skal, typisk for et PressFit-system.

Nu har Colnago tænkt endnu bredere i et samarbejde med premium leje producenten Ceramic Speed. Sammen har de skabt deres eget gevindskårne, bredere krankboks med førsteklasses lejer.

Vi tilbyder 3 forskellige krankbokse (Campagnolo, Shimano, SRAM) som tilkøbsmuligheder.


BAGERSTE TRIANGEL

Et andet nøgleområde, hvor Colnago fuldstændig ændrede teknologi, er kæden / dropout-området. C64's dropouts er nu fuldt ud del af kæde/skråstagerne. Skivebremse-rammen har gevinddrevne 12 mm thru-aksler og medformede monteringsbremser. Fælgbremsekædestagerne er lidt bredere end discudgaven, for at hjælpe med at opretholde den samme bageste stivhed på grund af manglen på en gennemgående aksel. Dette resulterer i en meget let, men stiv fuld carbon bagende.


FRIGANG TIL DÆK

Mens lavere vægt hidtil har været hovedpunktet i den nye ramme, er frigang til større dæk en anden vigtig faktor, de tog fat på, mens de designede den nye C64.

Rammen har en frigang på 36,5 mm i en 345 mm radius, hvilket betyder at du kan bruge alle 28 mm dæk med god plads. Bremser er begrænsningsfaktoren her, så discversionen har lidt mere plads.

Læs mere

Finansier via

Kun -- i -- mdr.

ÅOP: --
Saml. kreditomk.: -- DKK
Tilbagebetalingsbeløb: -- DKK

Del på Facebook

Del dette produkt fra Børkop Cykler, med dine venner på Facebook.




Forespørgsel

Send din forespørgsel omkring produktet, og vi vil vende tilbage til dig hurtigst muligt. Husk at udfyld din e-mail adresse, da vi ellers ikke kan kontakte dig.

Hjælp os med at forhindre spam ved at sætte flueben ved "Jeg er ikke en robot".